De e-mailvrije vrijdag

Een idee voor jouw organisatie? Het Britse bedrijf Nestle Rowntree deed het al in 2001: de e-mailvrije vrijdag. Even elkaar niet bestoken met berichtjes, maar gewoon weer binnenlopen of bellen... of elkaar rustig laten werken. E-mail van klanten en relaties worden natuurlijk wel gewoon afgehandeld.

In Engeland heeft het concept nieuwe voorstanders. Ze komen uit de hoek van de gezondheidszorg en claimen dat e-mail dik maakt omdat mensen niet meer vanachter hun bureau komen. Dat meldt de Telegraaf van zondag 16 oktober. De oplossing luidt heel kort door de bocht: stop met e-mailen en je valt vanzelf af.

Onzin natuurlijk, maar het idee van de e-mailvrije dag is zeker te overwegen, bijvoorbeeld als onderdeel van de interne e-mailetiquette.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hallo Erno, ik lees zo nu en dan je blog. Erg leuke tips! Ik zag dat je ook op mijn businessblog hebt gereageerd (Frank-ly.nl)
Ik heb zojuist op mijn eigen weblog een artikel geplaatst hoe je na een vakantie je Inbox snel en verantwoord leeg kunt krijgen (nee niet alles selecteren en deleten). Misschien ook voor jou interessant?

Met vriendelijke groet
Frank Meeuwsen
http://www.whatsthenextaction.com

17/10/05  

Een reactie posten

<< Home

e-mail e-mailjungle Annerieke Broekema Liset Ratelband stress inbox time management mail management information overload verdrinken in bergen e-mail gek van al die e-mail omgaan met e-mail flukschwa e-mail coach