Datum prikken? Nooit per e-mail!

Wie wel eens met een clubje van drie of meer mensen een afspraak heeft gemaakt, zal herkennen dat er een snelle uitwisseling van mogelijkheden op tafel komt. Er wordt onderhandeld met de agenda's in de hand.

Een datum prikken met drie of meer mensen per e-mail is veel moeilijker, of... bijna onmogelijk. Als persoon A positief reageert op het voorstel van persoon B, waarna persoon C laat weten verhinderd te zijn, moet het hele proces opnieuw beginnen. En dan is er nog de vraag wie het initiatief neemt voor een nieuw voorstel. Is dat B die het oorspronkelijke initiatief nam of C die zich verantwoordelijk voelt omdat hij roet in het eten heeft gegooid? Misschien voelen beiden zich ongeveer gelijktijdig geroepen een nieuw voorstel te doen. Dan wordt het al snel onoverzichtelijk.

Probeer daarom nooit een bijeenkomst met meerdere mensen te plannen via e-mail. Sommige organisaties bieden de mogelijkheid via Outlook elkaars agenda te raadplegen en zo te komen tot kansrijke voorstellen voor een datum. Je kunt het ook via internet doen op Datumprikker.nl of Datumbriefje.nl. Heb je geen moeite met een scheutje Engels, probeer dan ook Meet With Approval eens. Bij alle drie de diensten worden alle betrokkenen uitgenodigd op een aantal voorstellen te reageren.

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Helemaal mee eens. Ik zelf gebruik altijd Datumbriefje.nl, kan je namelijk een emailadresboekje aanleggen zodat je niet iedere keer opnieuw diezelfde adressen hoeft in te voeren.

23/10/05  
Anonymous Anoniem said...

Ik gebruik zelf www.dedatumprikker.nl vooral de eenvoud spreekt mij erg aan.

29/8/06  
Anonymous Anoniem said...

Ik gebruik ook altijd www.DeDatumPrikker.nl Dennis, is inderdaad een top site!!

1/11/06  
Anonymous Anoniem said...

Een andere mooie site is www.123afspraak.nl. Snel, no-nonsense en duidelijk. Ook voor de mensen die je uitnodigt en het makkelijk te gebruiken.

Mooi is dat het ook voor zakelijke doeleinden gebruikt kan worden vanwege de gehanteerde stijl in de mails (men wordt aangesproken met u). Verder vind ik het handig dat iemand die niet tijdig reageert, automatisch wordt herinnerd dat hij dit nog wel moet doen. Verder heeft de site ongeveer dezelfde functionaliteit als de andere sites

26/11/06  
Anonymous Diana said...

Ik heb zonet mijn verjaardag gepland via http://www.prikjedatum.nl !

Daar hoefde ik mij niet aan te melden met wachtwoord enzo. Echt heel simpel was het!

Groetjes

Diana!

5/11/09  
Anonymous Dominique said...

Wel erg omslachtig dat inloggen, ik prik altijd een datum via http://www.prikjedatum.nl . echt super handig. Datum is zo geprikt.

Groetjes,

Dominique

30/11/10  
Anonymous Anoniem said...

Nice site, nice and easy on the eyes and great content too.

19/12/10  

Een reactie posten

<< Home

e-mail e-mailjungle Annerieke Broekema Liset Ratelband stress inbox time management mail management information overload verdrinken in bergen e-mail gek van al die e-mail omgaan met e-mail flukschwa e-mail coach