Focus, focus en nog eens focus

Als je het hanteren van je e-mail beschouwt in termen van time management, denk dan eens aan het begrip 'focus'. Ik betrap mezelf er ook wel eens op: even een mailtje bekijken terwijl ik met iemand aan de telefoon zit, even gluren naar de titel van een net binnengekomen mailtje als ik met iemand aan het praten ben. Helemaal fout natuurlijk!

E-mail vraagt net als overleggen, schrijven of autorijden aandacht... focus dus. Neem de tijd, verwerk e-mail op momenten dat je het minst kans hebt gestoord te worden. Of zoals een van de lezers van deze website het verwoordt: "Ik lees mijn e-mail in de daluren: half uur 's ochtends voor negenen, net na de lunch en net voor het weggaan. Tussenin dus niet meer! En ik houd de deur gesloten. Als je niet gestoord wordt, werk je zo een rits aan mails weg."

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het werken met mappen, het schiften van de binnenkomende mail, werkt ook heel goed. Bij mij tenminste. Zo kan ik in 1 oogopslag zien welke berichten bijv. zakelijk of prive zijn.

8/10/05  

Een reactie posten

<< Home

e-mail e-mailjungle Annerieke Broekema Liset Ratelband stress inbox time management mail management information overload verdrinken in bergen e-mail gek van al die e-mail omgaan met e-mail flukschwa e-mail coach