Spreek een interne e-mailetiquette af
Door met collega's een aantal afspraken te maken over het verzenden en verwerken van e-mail kan veel tijd bespaard worden. Ook worden ergernissen voorkomen. Een interne e-mailetiquette moet passen bij de cultuur van een organisatie. Dè e-mailetiquette bestaat dan ook niet.
Denk aan afspraken als:
- geen attachments sturen, maar verwijzen naar documenten op het intranet van je organisatie
- bij antwoorden op e-mailberichten zorgvuldig knippen uit het oorspronkelijke bericht; wis in ieder geval niet-relevante passages
- niet e-mailen naar collega's die zich in het gebouw bevinden
- tekst zonder opmaak (dus geen toeters en bellen, zoals smiley's, achtergronden en kleurrijke signatures)
Klik hier voor een voorbeeld in Word. Je bent vrij dit document te gebruiken en aan te passen, mits je suggesties en aanvullingen deelt met de bezoekers van deze website door ze te e-mailen naar ernomijland@gmail.com.
Denk aan afspraken als:
- geen attachments sturen, maar verwijzen naar documenten op het intranet van je organisatie
- bij antwoorden op e-mailberichten zorgvuldig knippen uit het oorspronkelijke bericht; wis in ieder geval niet-relevante passages
- niet e-mailen naar collega's die zich in het gebouw bevinden
- tekst zonder opmaak (dus geen toeters en bellen, zoals smiley's, achtergronden en kleurrijke signatures)
Klik hier voor een voorbeeld in Word. Je bent vrij dit document te gebruiken en aan te passen, mits je suggesties en aanvullingen deelt met de bezoekers van deze website door ze te e-mailen naar ernomijland@gmail.com.
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home